Tóth Ferenc - 2003

1983 óta iskolánk nevelőtestületének tagja. Kezdetben kollégiumi nevelőtanárként dolgozott, majd 1986 óra matematika–földrajz szakos tanárként tevékenykedik. 1996-ban a Szolnoki Kereskedelmi és Gazdasági Főiskola Külgazdasági Szakán tett közgazdász államvizsgát, majd feladatot vállalt a külkereskedelmi ismeretek oktatásában is.
Feladatát hozzáértéssel, szakmailag jól látja el. A tanulókat önálló gondolkodásra neveli. Az érettségire, szakmai vizsgára, továbbtanulásra felkészíti tanítványait.

Diákokat segítő tevékenysége példamutató. Mint osztályfőnök nagy megértéssel, segítőkészséggel közelíti meg tanítványai problémáit. Ezért nyerte el a diákok szavazat alapján a Pro Iuventute díjat.

Nyílt, őszinte, kiegyensúlyozott emberi magatartása, derűs kedélye, jó nevelői egyénisége hozzájárult ahhoz, hogy munkatársai, a tanulók és a szülők megbecsülését kiérdemelte.
A nevelőtestület aktív, kezdeményező tagja, aki szívesen vállal feladatokat. A Rákóczi Kupa szervezésében, a csapat felkészítésében mindig jelentős szerepet vállal, megírta a kupa harmincéves történetét. Edzőként többször ért el első helyezést csapatával. A kosárlabda sport újraindítója, a szakosztály vezetője, jelentős szerepet vállal a városi sport szervezésében is.

A beiskolázást és a tehetséggondozást segíti az általa 8. osztályosok számára kezdeményezett „MA-TEKO-LÓ” verseny. Öt éve szervezője ennek a környező általános iskolákban népszerű matematika versenynek.

Az iskoláért felelősséget érző, az iskoláért mindenkor tenni akaró pedagógus húsz éves munkáját ismerjük el a Rákóczi–Díj második fokozatával.

2003. június 25.

Gyenizséné Nagy Zsófia - 2002

1984 óta iskolánk közgazdász tanára. 1988-tól osztályfőnök. 1992 óta munkaközösség-vezető, először az osztályfőnöki munkaközösség, majd a közgazdász munkaközösség vezetője lett.

Kezdetben az áruforgalmi osztályok szakmai munkáját segítette, majd nagy szerepet vállalt az iskola profilmódosításában, új arculatának megteremtésében, a közgazdász képzés beindításában, feltételrendszerének létrehozásában, fejlesztésében.

Szerepet vállalt a világbanki programok kidolgozásában és megvalósításában, az érettségi utáni szakképzés bevezetésében.
Az iskola pedagógiai programjának és helyi tanterveinek készítésében tevékenyen részt vett, kezdeményezője és kidolgozója az érettségi utáni szakképzés beszámoltatási rendszerének.

Szakmailag jól irányítja munkaközösségét, munkájának köszönhetően országosan elismert az iskolánkban folyó közgazdászképzés. Mint osztályfőnök jól összefogja osztályát, figyel a lemaradók felzárkóztatására, a tehetségek fejlesztésére, jó kapcsolatot alakít ki a szülőkkel.

Pedagógiai munkájára az igényesség és a következetesség jellemző, ennek eredményeként tanítványai sikerrel szerepelnek az érettségi és szakképesítő vizsgákon, valamint az Országos Szakmai Tanulmányi Versenyeken.

Az iskoláért felelősséget érző, az iskoláért mindenkor tenni akaró kolléga közel 20 éves munkáját ismerjük el a Rákóczi-Díj második fokozatával.

2002. június 25.

Szolnoki Istvánné - 2002

1996 óta iskolánk gépíró tanára. Rövid idő alatt a gépírás oktatás hagyományaival nem rendelkező iskolánkat országosan elismert iskolává tette. Megteremtette a számítógépes gépírás oktatásának feltételrendszerét. Úgy megszerettette tanítványaival a gépírást, hogy az mára a legkedveltebb szaktárggyá lépett elő mindhárom szakmacsoportunkban.

Kiemelten foglalkozik a tehetséggondozással is, a kezdetektől készít fel diákokat az Országos Szövegszerkesztő Bajnokságra. Az első évben 7. és 8. helyezett tanulója lett, majd az azt követő években mindig volt tanulója az első három helyezett között. Kiemelkedő az 1999-es év, amikor a ""B"" kategóriában a 2. és 3. helyezett mellett csapatversenyben országos első lett az általa felkészített csapat. Ugyancsak kiemelkedő a 2001-es év, amikor az Országos Szövegszerkesztő Bajnokság ""A"" kategóriás versenyében tanítványa lett az országos ifjúsági bajnok, ""B"" kategóriában pedig 3. helyezett lett tanítványa. Ezek eredmények alapján vehetett részt 2001. júliusában a Hannoverben megrendezésre került szövegszerkesztő világbajnokságon, ahol tanítványai példaértékű helytállással képviselték Magyarországot. A 2002-es évben az országos versenyen 3. helyezést ért el tanítványa.

Mint gyakorlati oktatásvezető helyettes a tanirodánk vezetője. Viszonylag rövid idő alatt mintaértékűen működő tanirodát alakított ki. Olyan programmal dolgoznak, hogy tanítványai egy gyakorlatias, jól használható tudással kerülhetnek ki a munkaerőpiacra. Felkészíti tanítványait az Országos Tanirodai Kiállításra, a kiállításokon mindig sikeresen szerepelnek. A 2001/2002-es tanévben az OSZTV gyakorlócégek versenyén 10. helyezést értek el tanítványai, ezzel szakirányú továbbtanulás esetén felvételi mentességet élveznek.

Az elmúlt hat évben olyan kiemelkedő szakmai munkát végzett, amely amellett, hogy növelte iskolánk hírnevét, még egy életen át használható tudással vértezte fel tanulóinkat.

Ezt a rendkívüli kimagasló teljesítményt szeretnénk elismerni a Rákóczi-Díj második fokozatával.

 

2002. június 25.

Herczku Zsolt - 2006

1995 óta iskolánk műszaki informatika mérnöktanára. Előtte három évig a Miskolci Egyetem tanársegéde volt. 1996 szeptembere óta vezeti az informatikai munkaközösséget.
Olyan sokoldalú pedagógus, aki állandóan képezi magát. Alapdiplomája mellé 2004-ben irányítástechnikai informatikus szakmérnök diplomát, 2005-ben pedig mérnöktanári diplomát szerzett.

Magas szintű szakmai felkészültségével kiérdemelte munkatársai és diákjai megbecsülését. Az új iránt fogékony, aki sokat tesz a diákok szakmai felkészítéséért. Nagy szerepet vállalt az informatikusképzés és ezen belül a műszaki informatikai mérnökasszisztens képzés bevezetésekor.

Hivatása egyben hobbijává is vált. Szakértelmének és munkájának köszönhetően két korszerű szervizlaboratóriummal gazdagodott iskolánk. Vezetésével készült el az iskola és a gyakorlóhely, valamint a kollégium vezeték nélküli hálózati összeköttetése, és munkájának köszönhető az egyes és hármas számítógépterem, a gépíróterem, a tanraktár és a nyelvi laboratórium számítógépes hálózatának korszerű kiépítése. Nagy erény, hogy ezek létrehozásába bevonta tanítványait is.

Ezzel is hozzájárult ahhoz, hogy végzős diákjai a színvonalas szakdolgozatvédők voltak a záróvizsgán. Az összefüggő gyakorlatokat is mindig az iskola és a tanulók számára hasznos feladatokkal szervezi. Így olyan ismeretekkel vértezi fel tanítványait, melynek birtokában sikerrel indulhatnak a választott pályájukon. Jó kapcsolatot alakít ki tanítványaival, és nagyfokú önállóságra és felelősségteljes munkavégzésre nevel.

Kollégáival közösen elkészítették az ország legjobban bevált elektronikus naplóját. Iskolánkon kívül az országban már több helyen használják programjukat.

Innovatív tevékenységével elért szakmai eredményeivel sokat tett iskolánk hírnevének növeléséért. Ezt a tevékenységet ismerjük el a Rákóci-díj második fokozata kitüntetéssel.

2006. június 29.

Illésné Liska Teréz - 2007

1980-ban szerzett kémia-áruismeret szakos középiskolai tanári diplomát. Az egyetemi évek alatt felsőfokú nyelvvizsgát tett német nyelvből. Tanulmányai folytatásával 1988-ban szakközgazdásszá avatták.

2000. augusztus 1-től iskolánk tanára és, azóta sikerrel végzi a német nyelv, a kémia, az árutan és a közgazdasági jellegű szakmai tárgyak oktatását.
Gyorsan beilleszkedett a nevelőtestületünkbe. Emberi tulajdonságai, és sokszínű szakmai felkészültsége miatt rövid idő alatt kivívta tanítványai és kollégái tiszteletét. Nagy megértéssel, segítőkészséggel közelíti meg mások problémáit. Nyílt, őszinte modora miatt rokonszenves tanáregyéniség és jó közösségi ember. Olyan sokoldalú pedagógus, aki állandóan képezi magát.

2001 óta osztályfőnökként közvetlen kapcsolatot alakít ki diákjaival, és így olyan közösséget formál, ahol értéke van a jó munkának, egymás tiszteletének. Kiválóan kezeli a diákok közötti konfliktusokat, nagy pedagógiai érzékkel segíti tanítványai felnőtté válását. Nagy hangsúlyt fektet a tehetséggondozásra. Tanítványai évről-évre kiemelkedő eredményeket érnek el a tanulmányi versenyeken. A 2006-2007-es tanévben a „Gazdasági kalandjáték” országos tanulmányi verseny döntőjébe két csapata jutott be. Közülük az egyik országos első, a másik pedig 6. helyezett lett. A Magyar Nemzeti Bank által meghirdetett „Monetary” versenyen az általa felkészített csapat a régiós döntőn 4. helyezést ért el.
Ezek az eredményei igazolják sikerét a csapatmunka kialakításában. Az általa felkészített csapatokra a jó légkör és a kreativitás magas szintje jellemző.
Szakmai munkája elismeréseként választottuk 2006. szeptember 1-től az osztályfőnöki munkaközösség vezetőjének. Ebben a beosztásában a szülő munkaközösség iskola összekötője és a választmány munkájának segítője is.

A nevelőtestületünk aktív, kezdeményező tajga, aki szívesen vállal feladatokat iskolán belül és kívül is. Érettségi elnökként is közreműködik, ezzel is segítve szakmai fejlődését.

A kiemelkedő tehetséggondozó munkájáért, az oktató-nevelő munkában kiemelkedő sikereiért, az iskola munkájának hatékony támogatásáért a Rákóczi-díj második fokozata kitüntetésben részesítjük.

2007. június 28.